Bir kaç yıldır seo konusunda üzerinde çalıştığım kurumsal siteler var. Son 2 yıldır sıklaşan güncellemelerden bende nasibimi almış, devamında hataları düzeltip daha temkinli devam etmiştim. Geçtiğimiz ekim güncellemesi ise biraz daha farklı oldu. Hatamı bulamıyordum, derken forumlarda daha fazla zaman geçirmeye başladım. O da varmış, bu da böyleymiş derken bir kaç ay sonra işlerin daha kötüye gittiğini gördüm.

Konu, Bilo'nun "reset" mantığına dayanmıştı. Her söylenenin ardına düşerek kendi özgün yöntemlerimden ve üslubumdan uzaklaşmış, genelleşmiştim. Bir hafta forumlardan ve seo ile ilgili her şeyden uzak durdum. Geçmişte nasıl bir yol izlediğimi kendime hatırlattım ve eski ayarlarıma geri döndüm.

Şu an tüm sitelerim yine istediğim yerlerdeler. Forumları yine takip ediyorum ve sadece farklı gördüğüm yöntemler üzerinde küçük denemeler yapıyorum. Okuduğum makaleden anladığım budur. Gözle görünür hatalardan uzak durarak kendi yöntemlerinizle ilerlemeniz ve yürünmüş yollardan, aşınmış patikalardan değil , kendi açacağınız yolda ve yönde ilerlemenizdir. Ancak bu şekilde fark koyulabilir, başarılı olunabilir.

Not : Bir arkadaş Bilo'nun üslubu ve makale hakkında eleştiride bulunmuş. Eleştiri altı boş ve biraz da yersiz. Bilo seo konusunda makale yazan arkadaşlar içerisinde "farklı ve orijinal " yazan az sayıda arkadaştan birisidir. Kendisinin takipçisiyim ve yazılarını keyifle okumaktayım...