bu olay sadece firefox un kendini yeniledikçe olmasının yanı sıra... flashplayer da artık daha yüksek dosya boyutunda izlemeler yapıldıkça da oluyor
birazda windows un cache ve firefox un cache kapasite sorunları da olabilir
günlerce android tabletimden youtube den müzik dinleyip video seyrederim ve sadece ekranı kapatır sonradan geri açarım. cihaz nonstop ve performansından pek değişiklik olmadan çalışır
aynı şeyi windows ve firefox dan beklediğimde bu imkansız hale geliyor
vede...
win8 serisi 8.1 e yükselip 3. update... (artık service pack de değiller...) den sonra sürekli taskman a gelen runtimebroker.exe ile olay çok dikkat çekici hale geldi. bu exe yeni kurulan bir disk de bile ilk kurulumda gözükebiliyor. neden çalıştığıda belli dğeil ama benim dikkatimi 2. update den sonra farkettim. sürekli hafızadan atıyorum ama tekrar tekrar çıkıyor. neden?
eğer o şekilde yapmazsam bir şekilde firefox çoks eri şekilde ram yemeye ve donma kasma yapmaya başlıyor. 30 ve önceki serilerde firefox un harcadığı ram 2.5gb bile olsa işlerimi yapabiliyor iken şimdi 800mb ve sonrasında kımıldamıcak şekilde kasıyor
birde ben anlamıyorum. 3 serisinden sonra sürekli versiyon adı altında ne olduğu d abelli olmayan güncellemeler yapılıyor.
lisans versiyon numralandırması için uluslar arası şartlar var. bir yazılıma farklı seri nosu vermek için gerekenler belli
ama chrome ile firefox 1-2 ayda bir sürekli yeni exe çıkarırken microsoft da her yeni versiyon windows da 1 ama genelde 2 yeni seri çıkarıyor
kullanıcı açısından değişen veya gözüken bir olay sadece kasma miktarını artması ve ilk açılışının bişle yavaşlaması oluyor. güvenlik update i diye kısa geçen açıklamaların detayı boş
kısacası yeni bir browser çıkana kadar devam edecek gibiyiz