TheAllein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet faiz haram. Sen bankaya paranı veriyorsun. Banka senin paranla ev - araba - çiftçiye kredi evlenmek isteyenden tut askere gidene kadar ihtiyacı olanlara para veriyor. Onlarda da faiz alıyor yani banka paranı bir şekilde işletiyor onlara vererek ayrıca çalışanlarına veriyor. Örneğin Ziraat Bankasında 25 bin personel çalışıyor. 4 kişilik bir aileden 100 bin insan ediyor. Yani bankalar sadece fatura yatırmak için değil. Ayrıca yıllık karının % 3 gibi bir rakamda doğrudan hazineye devrediliyor. Banka ile tefeciliği çokta birbirine karıştırmayın o yüzden. Banka sektörü sayesinden insanlar kredi ile ev - araba - iş sahibi oluyor. Yeter ki faizler yüksek olmasın. 1 alandan 5 istenmesin.

Ben senin yerinde olsam altına yatırım yaparım. Hoş onda da kılını kıpırdatmadan para kazanıyorsun derler
Bu ülkede herkes yıllarca çalışarak ev araba alıyor.İnsanlar kredi çekmese evini arabasını geçimini nasıl sağlayacak.Banka kar payını almazsa banka nasıl kar edecek,çalışanların nasıl maaşlarını ödeyecek.Bu ekonomi nasıl dönecek faiz denen mekanizma olmazsa ? Devlet herkese ev araba alacak imkanı sağlarsa amenna ama insanlar zorda kalıp buna mecbur bırakılıyor.Birde bunun dışında enflasyon var.Enflasyonun %10 olduğu bir memlekette %10 faizle para yemişsen zaten elindeki parayı amorti etmişsin demektir.O yüzden enflasyonu baz alarak konuşuyorum ve param olsa çatır çatır faiz yerim.Çünkü insanların elindeki para sürekli eriyor.