arkadaşlar adam faiz haram mı diye sormamış faiz nedir diye sormuş.
Ha dini açıdan merak eden varsa faiz Kuran'da net şekilde belirtilerek yasaklanmıştır. Fakat bu mal sahibi bağlar isteyen kullanır isteyen kullanmaz bizi ilgilendirmez.
Bu arada faizin neden yasaklandığı ile ilgili bir örnek vereyim;
diyelim 100bin tl'niz var, bunun ufak bir (tamamen atıyorum) lokanta açsanız, orda 6-7 kişi çalıştıracaksınız, lokantanız için etini aldığınız, pirincini aldığınız, tabağını çanağını aldığınız da en az 15 tane de esnaf var desen, toplam 20-25 kişi senin altından para kazanıyor cebine para giriyor değil mi? Bir de bu her kişinin 4 kişilik ailesi olduğunu varsayarsak 25x4= 100 kişi ediyor değil mi? Yani sen o 100bin'tl ile tam 100 kişinin sofrasına bir şekilde ekmek konulmasına etken oluyosun. Bunu çok global çapta düşünürseniz olayı anlayabilirsiniz.
Peki 100 bin tl'yi faize yatırırsanız o paradan kaç kişi faydalanabilcek? İşlemlerinizi yapan memurun maaşı bile çıkmaz
Kaba tabirle anlattım ama umarım olayı anlayabildiniz