ismailbayhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
arkadaşlar bu banka işlerinden anlamıyorum 30k kadar boş duran param var bunu faize yatırsam ylık getirisi ne olur ? birde yatırınca ne oluyor ? istediğimde paramı kullana biliyor muyum ?
Dostum selam,

Faiz oranları bankadan bankaya veya vadeye göre değişiyor.

Örnek olarak;

Aylık faize koyarsan aylık olarak 100 TL getirir.
3 aylık faize koysan 350TL getirir.
6 aylık faize koysan 900 TL getirir.
Senelik faize koysan 2200 TL getirir.

*verdiğim rakamlar örnektir. Ne kadar fazla vade yaparsan yüzdesel olarak daha fazla faiz alırsın.

Yatırdığın vadeli hesap türüne göre değişir para çekme olayın. Mesela benim aylık faizde param var. Her zaman çekebiliyorum fakat vade süresi dolmadan çekersen faiz alamıyorsun o kadar.

Mesela; sen de aylık faiz yaptın diyelim.

vade zamanın ayın 15 olsun diyelim. Her ayın 15'inde faiz olarak otomatik olarak para eklenecek hesabına.
*Eğer ayın 14'ünde para çekersen vadesi bozulur ve sıfırlanır. Bir dahaki ayın 14'ünde faizi alırsın.
*Ben para çekeceğim zaman, vade gününden bir gün sonra çekiyorum sadece 1 gün zararım oluyor. Yani 15'inde faiz yattı diyelim. 16'sında çekiyorum parayı Bir dahaki ay 16sında faizi alıyorsun.