Peki, DELL mi? HP mi? Sizce?
Bana kalırsa dell

Şuana kadar dell markalı sunuculardan sorun yaşamadım. Dell markasından şaşmam en azından. Ama sadece marka yetmiyor. Hatların temizliği de önemli. Bir çok firmada barındırma hizmeti aldım. Makineleri her ne kadar iyi olsada kesintiler çok oluyordu. Ya hatları dalgalıydı ya sistemleri tam değildi yada destek sistemlerindeki gecikmeleri cevapları vardı. Barındırma hizmeti alıyorsam en azından hızlı destek isterim. Yavaş destek iki tarafada zarardır. Diğer bir konu ise , ataklara karşı yapılamayan çözümler. yurt dışı saldırı sorunu için ipleri yurt dışına kapatıyoruz. Lakin superonline yüzünden giremeyenlerde oluyor veya dns ler kafayı yiyor. Bana kalırsa sağlam bir donanımsal firewall olması gerekiyor. İp başına koruma ücreti alınabilir. Veya aylık paket oluşturulabilir. Şu kadar ip için bu kadarlık bir ödeme gibi. Sorunsuz hizmet isteyen müşteri için mebla pek önemli değildir. Şuan çalıştığım firma ile bu sorunları yaşamadım. 6 aylık zamanda tek bir dalgalanma veya kesinti yaşamadım. Ssd diskli makinelerin oranı bence forumda oldukça az. Ssd disk imkanı olan makinelerinde olması gerekir. Ssd disk olunca fiyat %75 artıyor. Fiyatları türkiye bütçesine göre ayarlanması yetecektir .