E-Posta adreslerimizin bu tarz spam gönderimlere konu olması, üye olduğumuz sitelere kayıt olurken e-posta adresimizi vermemiz, daha sonra o sitenin de bu verileri paylaşması, satması şeklinde gerçekleşiyor.
Reklam maillerinin gönderilmesi ile ilgili şöyle bir kaide var. Siteye üye olurken, üye sözleşmesinin altında "firmamızın reklam, kampanya e-postalarını almak istiyor musunuz" tarzında bir kayıt bulunması gerekiyor. Eğer bu kaydı işaretlemezseniz bu gönderiler spam mail hüviyetinde oluyor. Ayrıca bu tarz reklam bültenlerinden kolaylıkla e-posta adresinizi sildirebileceğiniz bir "subscribe" yolu, yani abonelikten ayrılma yolunuz olması gerekiyor. Bunlar bir gönderinin SPAM olup olmadığının tespitine ilişkin şartlar.
E-Posta adreslerimizi bizden izinsiz olarak satan, paylaşanlar adına
TCK 136, "Kişisel verileri, hukuka aykırı olarak bir başkasına veren, yayan veya ele geçiren kişi, bir yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır." hükmünün uygulanması isabetli görünüyor.
Maalesef ülkemizde SPAM mail uygulmasına girişenlerin hakettikleri cezayı alabilecekleri bir mekanizma tam olarak kurulamadı. Bu konuda çalışmaların sürdüğünü takip ediyorum, görüyorum. Umarım ileride bu mekanizmalar kurularak, SPAM reklam, e-posta cezalarında Avrupa standartlarını yakalayabiliriz
Size de mevcut durumla ilgili tavsiyem, elinizdeki e-posta ya da reklam mesajı ile ilgili nitelikli bir dilekçe yazıp Savcılık Makamı'na suç duyurusunda bulunmanız yönünde.