Endoskopi "her hasta" için gerekli bir işlem değil. Fakat malesef ki bu puan sistemi ile doktorlarımız her hastadan endoskopi ister oldu. Basit bir ilaç tedavisi ile geçecek olan gastriti, "tanı koyma" maksadı ile endoskopi yaparak patoloji laboratuvarına yollamaktalar. Sonuçta "gastrit" yazıp geri dönmekte hasta.

Endoskopi isteyen doktora, endoskopi yapan doktora, patoloji uzmanına puan yağmakta. Devlet bu şekilde soyulmakta.

Hastanemizde 1 adet endoskopi birimi varken maksimum günde 20 endoskopik biopsi laboratuvarımıza gelmekte idi, şu an baktılar para çok, 3 endoskopi ünitesi açtılar ve şu an 110 - 120 adet endoskopik biopsi gelmekte. Fakat laboratuvarımızın kapasitesi maksimum 30 endoskopik biopsi bakmak için uygun. Eleman sayısı ve cihaz sayısı aynı. Bu da endoskopik biopsilerin daha uzun süre içerisinde çıkmasına ve hastanın "basit ilaç tedavisinin" gecikmesine, hastalığın daha ileri safhalara geçmesine neden olmakta.

Aslı önemli olan ise, "gerçek kanser hastalıklarının tanılarının ve tedavilerinin" gecikmesine sebebiyet vermekte.

Endoskopi kolay bir işlem değildir.