REeL13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet haklısın id gibi bağımsız değer üretilen bir alan var fakat bu kayıt girerken otomatik oluşuyor öncesinde bilgimiz yok hangi id olacağına dair. O yüzden direk id si ile nasıl seçeceğiz kayıttan sonra.
Hocam o zaman benim dediğim yerden yola çıkalım. Yani "0" dan başlamış ve her yeni kayıt girildiğinde "auto_increment" sayesinde ID +1 artıyor diyelim.

İlk kayıt girildi. ID : 1 oldu
Ikıcı kayıt girildi. ID : 2 oldu
.
.
.
.
.

vs. şeklinde yeni her kayıtta ID otomatik olarak 1 artarak, yeni eklenen kayda ID olarak atanarak gidiyor. Bayağı bir kayıt girildi diyelim ve son girilen kaydın ID bilgisi için veritabanı örneğin : 30 oldu diyelim. Ama biz bunu bilmiyoruz. Sizin de dediğiniz gibi.

O halde şöyle bir MySQL sorgusu yapılabilir :

$kayıtBilgi = mysql_query("SELECT id FROM tablo_adi ORDER BY id DESC LIMIT 0, 1");
Normal şartlarda ID, her kayıt girildiğinde artan bir şekilde gidiyordu. Bu koddaki ORDER BY DESC ile tablo ID'lerini tersten dizdik. Mesela ID=30 sonuncu kayıt ise, ilk kayıt olmuş olacak. Daha sonra ise, LIMIT 0,1 yaptık. Yani veritabanına "tablonun en üstündeki kaydın, ID'sini ver" demiş olduk. En üstteki ID=30 olacağı için, aslında biz son girilen kaydın ID bilgisini almış olduk.

Sonrasında ise zaten bu $kayıtBilgi ifadesini fetch ile $sonGirilenKayitID değişkenine atıyoruz.

$sonGirilenKayitID = mysql_fetch_assoc($kayıtBilgi); //mysql_fetch_array($kayıtBilgi); şeklinde de deneyebilirsiniz eğer assoc ile olmazsa.
echo $sonGirilenKayitID["id"]; //tablodaki ID sutunun adının 'id' olduğunu varsaydım.
$sonGirilenKayitID değişkeni; 30 olmuş oldu. Böylece son kaydın ID bilgisini almış olduk.