Hocam eğer isteğiniz şeyi yanlış anlamadıysam şöyle bir çözüm yolu önerebilirim;
Her kayıt için ID adında bir nitelik olsun. Yapılan her kayıt veritabanına kayıt edilirken, veritabanının her kayıt için auto_increment olarak o kayda, bir ID atamasını sağla. Daha sonra ise, yapılan o kaydın ID bilgisini alarak, o kaydı seçmek bir çözüm yolu olabilir. ID adlı niteliği aynı zamanda primary_key yapın. Böylece o kayıt, diğer kayıtlardan da tamamen farklı bir ID numarasına sahip olacağı için daha sağlıklı bir çözüm yolu olacaktır. Yani veritabanının atadığı ID ile direkt olarak ilgili kaydı seçebileceksiniz.
Evet haklısın id gibi bağımsız değer üretilen bir alan var fakat bu kayıt girerken otomatik oluşuyor öncesinde bilgimiz yok hangi id olacağına dair. O yüzden direk id si ile nasıl seçeceğiz kayıttan sonra.