Arkadaşlar merhaba.
1 ay kadar önce sunucu yükseltmesi ve storage değişimi yaptık.
EMC nin VNX5200 modelini aldık.
3 host buna bağlı fiberchannel 8 gbit ile.
Diskler: 2.5" 15K 600 GB X 24 disk.
4 diski kendine ayırdı. Bize 20 diski bıraktı. Raid 6 ile formatladık.
İlk bir hafta yavaş olur dedi firma. 4 TB lık bir veriyi 2 TB a kadar düşürdü.
Şimdi durum iyi ama bazen sanal makina disk performansları okuma ve yazmada yavaşlıyor.
Şimdi şunu düşündüm. Acaba sanal makinaların hepsi mi birden yükleniyor diye sanal makinaları inceledik ama hiç öyle bir sorun görünmedi.
Haftada iki kere falan bu sorunu yaşıyorum. Geçici bir sorun ama doğal değil.
Hostlar da toplam 20 sanal makina aktif ve geneli centos - freebsd çalıştırıyor.
Bütün sanal makinalarda vmware guest tools kurulu. vCenter ve ESX sürümler 5.5.
Sizce EMC de mi sorun. Daha önceki HP Storage bu kadar performans sıkıntısı yaşatmamıştı.