İşid'in bölgede kalıcı olmayacağı aşikar. Saman alevi gibi parladı ve kısa süre sonra sönecektir. Önemli olan işidden sonra orada ne gibi bir oluşum olacağıdır. Esad oradaki kontrolü tamamen kaybetti. Irak gibi bir bölünme olacaktır muhtemelen orada da (Kuzeyırak kürt yönetimi ve merkezi yönetim gibi).
Eğer böyle bir oluşum olursa da pkk ile mücadele o zaman ciddi anlamda zorlaşacak, çünkü suriyedeki otorite boşluğu pkk için yeni mevziler demek , suriye ile olan sınırımızın genişliğinide dikkate alacak olursak Türkiye'yi ciddi sorunlar bekliyor.