"altın hep artarcılar" için değişik deneyimlerin yaşanacağı bir döneme giriliyor. Hadi bir noktaya kadar aşağıdaki yazıda olduğu gibi iddialar sesli dile getiriliyordu:
http://www.business2community.com/fi...mports-0494827
(amcam grafikte güzel bir trend eğrisi çizmiş ama grafik güya uzun zamanlı bir grafik olsa da gerçek hikayeyi göstermekten hayli uzakta; hadi bakalım altının onz değeri bir daha ne zaman bu üstteki grafikteki alım noktası olarak gösterilen noktayı yakalayacak...

ama şu anki noktadan itibaren artık alttaki tarz yaklaşım ve analizler geç de olsa artmış olacak (yoktu demiyorum ama "altın her gün artar zaten" türü yaklaşımlar daha çoğunluktaydı.):
http://knoema.com/ryjroog/gold-price...g-term-to-2025

Ben önümüzdeki 4-5 yılda ortalamaların bu hemen üstteki son grafiklerdeki gibi olabileceğini veya eğimi şimdiye kadar olduğundan daha az olacak bir dönem geçirilebileceğini tahmin ediyorum. ama dönem dönem bunun 100-200 usd altını da rahatlıkla görebilir ve sonu iyice dibe dalan daha aşağı eğimli bir trend olabilir. Bunu da yatırımcıların akıllarının bir tarafında tutmalarında fayda var. altın mutlaka zarar ettirir de demiyorum, lütfen yanlış anlamayalım. Ama altın ille de artar diye ortalıkta dolaşıp insanlara 20-50 yıllık yatırımlar yaptırılmasına üzülüyorum. Bir daha onz bazında geçmiş yüzyıllarda olduğu gibi on yıllarca beklenmesi gerekebilir; ömrünüz vefa ederse belki yine kar edilecek bir dönem görebilirsiniz.

Altının neden uzun bir dönem boyunca hep düşebilme ihtimalinin de olduğunu iyi anlatan ve bir süredir ortalarda pek görünmeseler de bunu anlamakta zorlanan arkadaşlar için bonus olarak şu haber-analiz de var bakın :
http://www.cnbc.com/id/100847575



SON OLARAK BÜYÜK YAZMAYI HİÇ SEVMİYORUM AMA MECBURUM.
"GÜNLÜK OLARAK ALTIN ARTAR MI?" ŞEKLİNDEKİ YORUM SORU VE ANALİZLERİNİZİ LÜTFEN BU KONUYU KİRLETMEDEN ALTTAKİ GİBİ KONULARDA YAPINIZ , (konu ağır ironi içerir )


https://www.r10.net/yatirim-araclari/...ar-konusu.html

Herkesin bayramı mübarek olsun arkadaşlar,

bol ve helal kazançlı günler, aylar, yıllar diliyorum...