baştan sona 2 kere okudum da ne söylemeye çalıştığını anlayamadım valla,
redhat türevi linuxlarda apache birçok modülle beraber gelir, ancak debian tabanlı sunucularda a2enmod (a2 = apache2, en = enable, mod = module) komutu ile eklemek gerekir.
@rafet55 , bence sen sorununu ifade etmekte zorlanıyorsun, ".htaccess 404 hatası" yerine "apache 2 de mod_rewrite modülünü nasıl aktif edebilirim" diye sormalıydın.
şimdi diyeceksin ki bu modülün olmadığını bilmiyordum, evet bu da maalesef nerdeyse tüm arkadaşların yaptığı bir hata. Loglarını incelememek yada yanlış yerlere bakmaktan.
*unix sistemlerle aşırı ilgilisin, heveslisin, gerçekten bu takdir edilecek birşey, ancak öğrenmenin belli bir sisteme dayanması gerekir, yoksa herşey birbirine girer. Bir programa ilgi duyuyorsan önce programı tanımalısın, netteki yarım yamalak kaynaklardan derleyip kurmak öğrenmek anlamına gelmez.
örneğin apache yi öğrenmeye çalışıyorsan önce programı tanıman gerekir,
http://httpd.apache.org/docs/2.2/tr/mod/ adresine girip core modüller nelerdir, hangi işlevler ek modüllere ihtiyaç duyar, daha önemlisi, hangi modül ne işe yarar öncelikle bunları öğrenmelisin.
Centos veya debian farketmez, hepsi aynı işi yapar, önemli olan nasıl yapacağını bilmek, bugün centos da yapılabilir ancak debianda yapılamaz denen hiçbir işlem yoktur, aynı şekilde terside.
Hevesini hiç kaybetmemen dileğiyle...
Yok hocam bende ingilizce sorunu var şimdi türk siteleri haricini geçelim proftp vhostlara user tanımlayarak ftp oluşturmayı gavurcasından öğrendim aslında çoğu konu buna dns dahil webmin ile oluyor şimdi forumda herkez sizi tavsiye ediyor linux aşmışsınız
Adamın biri bana phpmyadmin 4 nasıl update yaparım diyor bende bilmiyorum öğrenirsen yazarmısın diyorum sonra yaptım o klasore girdim bu klasorden çıktım linux bu tek bir boşluk vermezsen bash diye ahata alırsın
mod_rewrite ne oldunu bilsem zaten millete htaccess sorunu sormamki hocam bunuda başka bir konudan yola çıkarak bir dedektif inceliğiyle buldum
İnanın burdaki amacım sizin gibi linux uzamanı olmak değil zaten siz varsınız ben benim hayatımı kurtaracak kurulumları yapmak istiyorum ufak basit şeyler yani debian da xstartup ne yazacanı bilmezsen vps vnc ile bağlansanda beyaz ekran çıkar herşey yazmıyor hocam
Dün gece debian mail server kurulumu yapıyorum adam yap yaptı video da yaptı açılmadı sonra videoda bir duraksama oldu bi baktım sonuna yapılmış koymuş al sana kurulum ama yapammamışsınki kurulumu sonra bi ton laf yazdım
Bnece linux iki kısım olmalı operatorluk ve programcılık program işi uzun ve zahmetli ama operatorluk oyle değil ama kurulumlar dogru olmazsa hiçbir anlamı yok
İnan varya biri ile anlaştım adam 50 lira verecem girdi wordpress uzamanıymış forumda hallederim dedi iyi hallet üç saat uğraştı

sonra yok hostingle alakalı bir sıkıntı dedi adam daha linux kurulu oldunu bilmiyor gülermisin ağlarmısın neyse buldum ya çözümü sizde hocam biraz bilgi dağıtsanız
Bilginizin zekatını verin hiç yoksa olmazmı