100% calisacagina emin degilim ama;

usermod -s /sbin/nologin kullaniciadi
usermod -s /bin/false kullaniciadi

birinci komut ssh vs ile erisimi engelliyor,
ikinci komut sistem komutlarinin calistirilmasini engelliyor.

yalniz apache kullaniyorsan apache'i calistiran user i da boyle engellemen gerekiyor.

bir dene bakalim. hic bir sunucuda apache kurulu degil benim, hep nginx kurulu. o yuzden deneyemiyorum.