100% calisacagina emin degilim ama;
usermod -s /sbin/nologin kullaniciadi
usermod -s /bin/false kullaniciadi
birinci komut ssh vs ile erisimi engelliyor,
ikinci komut sistem komutlarinin calistirilmasini engelliyor.
yalniz apache kullaniyorsan apache'i calistiran user i da boyle engellemen gerekiyor.
bir dene bakalim. hic bir sunucuda apache kurulu degil benim, hep nginx kurulu. o yuzden deneyemiyorum.