Öncelikle iki sistemi SEO kriterinde karşılaştırmıyorum ancak, DLE'nin birçok konuda handikapı bulunuyor.
1)Kendisini ve eklentilerini sürekli güncelleyen ücretsiz bir Wordpress sistemi varken, DLE'ye para ödemek pek mantıklı gelmiyor.
2)DLE'nin fazla güvenlik sorunu olmadığı için çok sık güncelleme gelmiyor kısmına katılmıyorum. ilk olarak güvenlik sıkıntısı olmasa bile, bir sistemin güncellenmemesi çok saçma.Başka eksik yönleri olabilir. Ancak ben size neden güncellenmediğini söyleyim. %99 kesim *arez olarak kullandığı için, geliştiricilerde pek fazla önemsemiyor. Senede 1 güncelleme ancak çıkar. O güncelleme ilede kanser olursunuz. Eski versiona ait birçok eklenti çalışmaz. Bu sorunları çok yaşamış arkadaşım var. Hatta size şöyle söyleyim. Yeni güncelleme ile gelen yeni sürüme uygun doğru dürüst eklenti bile bulamıyorsunuz.
3)Dle kullanmak için temel html bilgisine ve az da olsa kod bilgisine sahip olman lazım, on kullanıcının yapabileceği bir şey değildir dle kullanmak demişsiniz.Bu sözün bittiği yerdir. Wordpress'te böyle bir sorun yok. Wordpress oldukça basit bir sistemdir.
4) Tema editlemek DLE'de dediniz gibi 2 saat alabilir. Bu süre Wordpress'te max 15 dakikadır.
5) En kötü kısmı tema. Bugün 50-100 Tl basıp herhangi bir kategoride ücretli güzel bir tema bulabilirsin. Üstelik çeşitliliği çok fazla. Ben bir proje için DLE kullanmayı düşünürken, bir film teması bulamadım ve yazdırmaya kalkıştım 500 lira istediler. Birkaç kişiden fiyat istedim, fiyatlar yüksekti. Bugün wordpress'te ücretsiz olsun ücretli olsun hem temalar çok çeşitli hem daha ucuz.
6) Destek konusu çok önemli. Bugün wordpress sistemde bir sıkıntı yaşasanız, çok ucuz fiyatlara bunu çözebilirsiniz. Çünkü çok yaygın bir sistem. Kafanıza bir eklenti gelir pat yazdırırsınız. DLE'de böyle bişey mümkün değil. Yaptırsanız bile fahiş fiyatlar istenecektir.
Dediğim gibi Seo açısından kıyaslamıyorum ama DLE'nin handikapı çok fazla. Başarılı olan DLE siteler var tabiki. Ancak Wordpress rahatlıktır diyorum ben.
Bunlar benim görüşlerim ve elde ettiğim tecrübelerdir.
Herkesin görüşünede saygı duyuyorum.
iyi çalışmalar