Messi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha önce Dle hastası olan bir arkadaşımla bu konu hakkında çok kavga ederdik.
DLE Sistemi sevmiyorum sebeplerini yazayım.

1) Piyasada yer alan DLE Scriptlerinin %100'ü cracklı. İçinde nelerle oynanmış araki bulasın.
2) 1 Senede 1 güncelleme ancak gelir, o güncelleme ilede çoğu varolan eklentiler çalışmaz. Wordpress kendisinde ve eklentilerde bile sürekli güncelleme yapılır.
3) Eklenti kurmak Wordpress kadar basit değildir ve eklenti çeşitliliği yoktur.
4) DLE için Türkçe düzgün bir tema bulman çok zor.İngilizce temalar bile çok çeşitli değil.%80 temalar aynı sağ sol stun orta geniş. Warezturkey tarzı temalar.
5) Kodlaması çok karmaşık. 1 Wordpress temayı 10 dk Türkçe yapabilirsin ama bir DLE temayı 1 Saat rahat sürer.

Çok fazla handikapı var. Ücretli alırsan bilemem ama çok sıkıntılı bir sistem.
Seo açısından fark dersen, eğer DLE düzgün ayarlarsan sorun çıkarmaz ama yukarıda saydığım sorunlar başını çok ağrıtır.

başına dert almak istiyorsan DLE kullanabilirsin
1. istersen ücreti alıp bu sorunu çözebilirsin kendi adına.
2. çok fazla güvenlik sorunu olmadığı için çok sık güncelleme gelmiyor. gelen güncellemeler ise sistem iyileştirmeleri ve yeni özellikler üzerine.
3. dle kullanmak için temel html bilgisine ve az da olsa kod bilgisine sahip olman lazım. son kullanıcının yapabileceği bir şey değildir dle kullanmak.
4. tema editlemek türkçeleştirmek maksimum 2 saatini alır. dil değerleri tema içindedir. ek olarak sistemin çoklu dil yapısı da var. temayı türkçeleştirip sistemi türkçeleştirmezsen olmaz.
5. gördüğüm en saçma iddia bu. dlenin kodlama yapısı oldukça basittir. son bir kaç sürümünü incelemedim ama eski sürümlerinin hepsinde kodlar oldukça basit yazılmıştır. az biraz kod bilgin varsa ne yapılmaya çalıştığını kodları okuyarak aynlayabilirsin. eğer okuyamıyorsan sorun dleden kaynaklı değildir, sendedir.

ek olarak;
dle basitte olsa içinde bir cache sistemi ile beraber gelir.
seo yapısı oldukça iyidir.
dle için eklenti geliştirmek çok zor değildir.
sistem üzerinde değişiklik yapmak için çok bilgi sahibi olmana gerek yoktur.
tasarım yelpazesi geniş olmasa da tasarım giydirmek saatler alır. spagetti tasarım yoktur. kodlar ve html ayrıdır.
her kategoriye ayrı bir tasarım atayabilirsin.

aklıma gelenler şimdilik bu kadar.