Serbest piyasa dediğimiz şey bu ama , piyasaya zarar vermekten başka bir iş yapmıyor hocam .
He sunu desen analrim, urun vardir uretilmis kalitesinin farklilik gosterebilecegi boyutlar vardir. Cok ucuz satana dersin ki, kardesim piyasayi oldurme, gelisi belli satisi belli. Ama domain olunca soz konusu, ilk reglendiginde google.com ile facebook.com ile bilmemnedomaini.com arasinda hicbir fark yok. O yuzden sifirdan reglemelerde serbest piyasa oluyor diye birsey acikcasi anlamsiz.
Domainde nasil olur? bellidir mesela jenerik ya da guzel domainlerin asagi yukari x,xxxten gidecektir, ama biri gelir der ki jenerik domainler maks. xxx. o zaman dersin ki, kaliteli domainelrin piyasasi bellidir 5000e gidecek domaini 500e satma oldurme piyasayi (ki zaten satmaz kimse bunu). Bu sekilde olursa ayridir, cunku domainin kalitesi bellidir, bi tartabilirsiniz, bi fiyat bicebilirsiniz.
Piyasa olmesin diye $35a da alinabilir NSden domain, sorun yok yani