Bu konuyu zamanında araştırmıştım, yok öyle bir mantık dediler hocam.
Tercih sırasının önemi yok, önemli olan puanlama dediler.
Ama arkadaşın dediğine göre sizin söyleminiz geçerli.
tercih sırası önemsiz diye ilk ve tek defa sadece geçen sene açıklama yaptılar hocam

Ancak pek çok sınavda tercih sırası uygulanıyor . 85 ile 1. tercihine giden 86 ile 2. tercihine ( aynı yere ) gidemeyen kişiler tanıyorum bizzat arkadaşlarımdan. tercih sırası önem arz etmeli zaten ancak limitler daraltılmalı 80 lira 20 sırayı kapatan arkadaş 79 alan arkadaş ile kıyaslanırsa
80 al 20. tercihe x yaz
79 al 1. tercihe x yaz ve 79 alan atanamasın

burada tercihin ne kadar önemli oldugunu kavratabilmek lazım herkes 1. tercihi için çok düşünür ama 20. için boş kalmasın diye yazar puan elbette önemli ancak tercih sırası da çok önemli