@Jeep ;
2 yıllıklarda öncelik sistemi vardır yatay geçişte. Senin anadolu teknik çıkışlı olman sana çok büyük avantaj. Klavuzda en sağda sayılar görürsün. 4 diye hatırlıyorum. Öncelik sırasında 4 yazanlar Anadolu teknik çıkışlı öğrencileri gösterir. Yani senin OÖB puanın 300,düz meslek çıkışlı birinin puanı 350 önce sen girersin.
Yanı iki yıllıkların %90'ına rahat girebilirsin ama şöyle bişey var. Bende şuan 2 yıllık öğrencisiyim. 2 yıllığa gelme sebebim istediğim bölümün tutmaması. 1 sene daha hazırlanmak yerine 2 yıllığa gidip orda 2. sınıfta dgsye gitmeyi seçtim. Sebebi lisedeyken ortalama bir öğrenciysen zaten çok rahat bir şekilde geçersin dersleri. Bu rahatlık olduğu içinde 2. sınıfta ben dgsye ağırlık vereceğim. Mühendislik olursa mühendislik, olmazsa öğretmenlik birini geçiş yapmak gibi planım var.
Umarım yardımcı olmuşumdur. Aklına takılan bişey olursa sorabilirsin.
Hocam ben geçen sene meslek lisesi ağ işletmenliği bölümünden mezun oldum bu sene 2 senelik üniversite tutarmı
orta öğretim başarı puanım 340,95000