Tamamen tahmini konuşuyorum.
Radyo eski zamanların en büyük icatlarındandır. Bu cihaz biraz telefona da benzer ama bu cihazın sesini bir kişi değil, herkes duyabilir.
Ülkemizde de TRT yayınından başka yayın yoktu. Yani herkes can kulağıyla TRT dinliyordu. Hal böyle olunca, bir şekilde bu yayınlara konuk olan insanlar telefon adabını radyoya da yansıtıp sağa sola selam göndermeye başladılar. Kim bilir? Belkide bu selamı alanlar o zamanların en havalı insanları oluyorlardır. Belki televizyonlara da bu adet radyolardan kalmıştır.