Konuyu hortluyorum ama bilgi paylaşmak istedim.
Direkt tecrübe etmiş birisi olarak saf tütünün fabrikasyon sigaradan çok daha az zararlı olduğunu söyleyebilirim. Saf tütün içmeye başladığımdan bu yana sabahları uyandığımda boğmaca öksürüklerim olmuyor. Yanımda tütün olmadığında sigara krizlerine girmiyorum. Hatta bazen içmesemde olur diyebiliyorum. İlk bir kaç gün saf tütüne alışmak zor. Yalnız ısrar etmelisiniz. Çünkü sizi fabrikasyon sigaraya bağımlı yapan nikotin haricinde daha bir çok kimyasal var sigaranın içinde bulunan. Saf tütünde bunlar olmadığı için ilk bir kaç gün vücut o kimyasalları aradığından saf tütünü içmek zor geliyor ama bu kimyasalların bağımlılığından kurtulduğunuz anda ki bu bir kaç gün sürüyor, artık normal tütününde tadı size iyi gelmeye başlıyor.
Bence sigarayı bırakma aşamasında bir durak olarak mutlaka düşünülmeli çünkü bağımlılığıyla mücadele edilmesi gereken kimyasal madde sayısını kademeli olarak düşürmüş oluyorsunuz.