@AndyCap ın da dediği gibi dağıtımdan çok masaüstü ortamı önemli. Ancak apt daha az ram kullanması sebebiyle debian tabanlı dağıtımlar daha az ram kullanacaktır. Çok çok hafif bir masüstü yöneticisi olarak IceWM'i tavsiye edebilirim. Ben bunu kullanıyorum.