windows - plesk mi ? linux - cpanel mi ? her ikisi de dersen ESXi dersin (gerçi hyper-v falanda var..) lisansını bulman tanıdıgın yoksa bi hayli zor bin küsür dolarlara satılan bir lisanstır. yani linsanssız kolay kolay yapamazsın free ve ya çok cüzi fiyatlarda linux tabanlı panel lisanslarıda var ama işte gel gelelimki bilgi, araştırma ve tecrübe de çok önemlidir.. sıfırdan gireceksen bir firmadan sunucu kiralayıp tecrübe kazanarak ve belli bir süreden sonra bu işe başlayabilirsin.