Öncelikle Bu konuyu diger açılan konular biraz karışık oldugu için ve tam olarak anlatılmadıgı için açtım yazım hataları varsa özür dilerim Yardımcı olabildiysem bir teşekkür etmeniz yeterlidir.


Burada Degişken Tanımladık genel olarak public static Textboxa girilicek degerleri başına form1 diyerek başlayarak degişkenlerimizi girdik convert ettikten sonra form2 ye geçiyoruz.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace formlararasiveriaktarimi
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }
        public static int sayı1, sayı2, toplam, çarpım, bölüm, fark; // Burada Degişkenimizi Genel olarak Tanımladık.

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            // Burada 1. Formda Girilen bilgileri convert ettik matematiksel işlem için.
            Form1.sayı1 = Convert.ToInt32(textBox1.Text);
            Form1.sayı2 = Convert.ToInt32(textBox2.Text);
            // 2. Forma Geçiyoruz bu kod ile
            this.Hide();
            Form2 form2 = new Form2();
            form2.Show();
            
        }
    }
}


Burada form1deki girilen degişkenleri çektirdik form1.degişken olarak çünki form1de tanımladık public statici. ardından normal olarak bildiginiz işlemleri yapabilirsiniz başına sadece form1 veya hangi formda tanımladıysanız onun adını yazarak işlemlerinizi yapabilirsiniz.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace formlararasiveriaktarimi
{
    public partial class Form2 : Form
    {
        public Form2()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            // Burada Degişkenlerimizin başına Form1 koyduk çünkü
            //Degişkenleri form1de tanımladık public static olarak
            Form1.toplam = Form1.sayı1 + Form1.sayı2;
            Form1.fark = Form1.sayı1 - Form1.sayı2;
            Form1.çarpım = Form1.sayı1 * Form1.sayı2;
            Form1.bölüm = Form1.sayı1 / Form1.sayı2;
            // Burada Hesaplattıgımız işlemleri form2deki textboxlara yazıralım.
            textBox1.Text = Form1.toplam.ToString();
            textBox2.Text = Form1.fark.ToString();
            textBox3.Text = Form1.çarpım.ToString();
            textBox4.Text = Form1.bölüm.ToString();
        }

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = "";
            textBox2.Text = "";
            textBox3.Text = "";
            textBox4.Text = "";
        }

        private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            this.Hide();
            Form1 form1 = new Form1();
            form1.Show();
        }
    }
}
Buradan yaptıgım örnegi indirebilirsiniz.

İndirmek için Tıklayınız

Kısacası aktarmak istediginiz degişkeni public static olarak tanımlayın ardından o degişkeni nerede tanımladıysanız örnek form1de tanımladıysanız başına form1 koymanız yeterli tüm işlemlerinizde form1.degişken olarak kullanırsanız sorun yaşamazsınız. Yardımcı olabildiysem Ne Mutlu Bana. Bir Teşekkür yeterlidir