Lisanslı koşucu olarak şu tavsiyelerde bulunacağım;
Asla 9km hızla koşmaya başlama.Bu çok yüksek bir hız.
5-6km hızında hafif koşu ile en az 10 dakika koş.Akabinde her iki dakikada bir biraz daha hızlanarak toplamda 10 dakika daha hoş.20 dakikalık bu koşu ritmini 1 ay boyunca sürdür.
Şu anda çok çabuk yoruluyorsun,nedeni hamlık ve daha önce koşmamış olmak.Muhtemelen nefessiz kalıyorsun.Ciğerlerini geliştirmen gerekiyor.Bu da bir anda hızlıca koşarak değil,tempolu bir şekilde kendini yormadan koşmakla mümkün olur.
Daha haziran ayına çok süren var.
Dediğim şekilde bir anda koşup deparla bu mesafeyi almak yerine yavaş yavaş hızlanarak denemelisin.
2 ay kadar sonra eğer bu şekilde devam edersen çok rahatlıkla 15 dakikada 3km koşarsın.