3km değilde hedefi 5 yapın mesela... 15 dk değilde 20 verin kendinize bunun için çalışın.
Sonrasında km aynı kalsın süre kısaltmaya çalışın hedefiniz yüksek olduğu için bilinç altı 5kmyi zor görecek ( kırılma noktanız olacak ) 3km 2 veya 1 km gibi önemsiz kalacak..

Depara kalkmayın yok yere yorulursunuz.
Tempolu koşun her gün tempoyu arttırmaya çalışın zaten etmpo arttıkça vucut alışacak.

Kırılma noktanız şu an 1.3km bunu 2ye çıkarın ( ama hedefiniz 3 olduğu için hızlanmak isteyeceksiniz erken bitirmek için bu da sebepsiz yorulmanızı sağlar. )

Dediğim gibi hedefi 5 km yapın, koşmadan önce yürüyüş yapın biraz ter attıktan sonra kaslar açılsın ve hafif tempoda koşun ertesi gün biraz daha ağır tempo, ertesi gün biraz daha ağırlaştırın tempoyu bir bakmışınız "l.n ben 3 koşacaktım 5 koşuyorum" diyeceksiniz..

Adımlarınız 1 metre olsa, 30 dkda yürüyorsunuz desek,
Saniye de 1.6 adım atıyorsunuz
bunu 2.5 katına çıkarmalısınız... Yani 4 adım.

Matematiksel bir hata yapmadıysam,