Merhaba Arkadaşlar,
Bu gün kağıt getirmişler (ben evde yoktum komşuya bırakmışlar)
Özet Olarak ; Bizim buradaki okullardan birine "Sandık Kurulu Seçmen Üye" olarak seçilmişim. Hiç bir siyasi partiye üyeliğim yok + Devlette çalışmıyorum (Özel Sektör) + Bu seçimde ilk defa oy kullanacağım (Normalde bu görevi en az 3-4 defa oy kullanmışlara veriyorlarmış).
Aklıma takılan bir kaç soru var, Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
- Saat 7 de sandık başında olacakmışım, Ama atandığım okul ile Oy kullanacağım okul farklı. Ne zaman oy kullanacağım ?
- Sandık başındakilere bir miktar ücret ödeniyormuş sanırım, Bana da ödeyecekler mi ?
- Görevliyi rastgele mi seçiyorlar ? (Ben hiç bir yere başvurmadım)
Bende ilk seçimde görev almıştım, oy kullandığım süre boyunca hep görevli oldum.
1. Sandık görevlileri görevli oldukları sandıklarda oy kullanabiliyor.
2. 47-49 TL civarında bir ücret ödeniyordu en son. Ben öyle almıştım. Halk bankasından kimlikle direk çekmiştim.
3. Biri referans olmuş olabilir, genelde rastgele seçmiyorlar. Başkanlar ve yardımcıları memur oluyor ve genellikle okulda öğretmen, müdür, müdür yardımcısı oluyor. Diğer görevliler de parti üyeleri oluyordu.
Bildiklerim, tecrübelerim bu kadar. Hayırlı olsun.