Digitürk'ün verdiği açık konusunda şöyle bir fikrim var. Eğer bir yazılım alacaksanız, sistem gereksinimlerini belirlersiniz. Büyük ihtimal digitürk bu konuda cimri davranıp, sunucu konusunda gerekli yatırımı yapmadı. Yazılım firmasıda bu durumda p2p paylaşım yaparak az kaynak kullanarak (daha doğrusu müşterilerini kaynak olarak kullanarak) sistem gereksinimlerine uygun yazılım üretti. Digitürk yönetiminin böyle bir konuda bilgisi olduğunu zannetmiyorum ancak kendi bünyesindeki IT elemanları durumun farkına varmıştır ama üst yönetime bildirme gereksinimi duymamış olabilirler.
Böylece ne olmuş oldu;
- Digitürk 1 sunucu + izlettiği her neyse onun lisans ücreti karşılığında oldukça kâr ederek sizlere ürününü pazarlamış oldu,
- Müşterilerine bu durumu bildirmeden sistem kaynaklarınızı sömürmüştür.
Tahminim budur.