Merhaba,
Apple forum sitemiz var cydia'yı belki bilen vardır. jailbreak ile gelen program. bu programın içinde repo denen sourceler var. deb dosyalarını indirip kuruyor bir nevi. bizde repo kuracağız ve bunun için linux server gerek. vps vds farkını bilmiyorum ama zamanında up down vds almıştım ip ile uzaktan pc'ye girip işlem yapabiliyorduk. bizede lazım olan şey bu. yani uzaktan bilgisayara girip deb(debian packager) dosyaları oluşturup repo kuracağız. ayrıca bilgisayarın ip'sini paylaştırmamız gerek. vps mi almam gerek vds mi ?