node.js 2 taraflı çalışır. ilk olarak serverda kurulu olması lazım. daha sonra serverdaki komut istemcisine (windows cmd / linux terminal ya da putty ile bağlanıp) server.js (genelde bu isimle kaydedilir) dosyasını "node server.js" yazarak çalıştırmanız lazım ve çalışır vaziyette bırakmalısınız. yoksa web server (http) çalışmaz.