ben halen ana sistemin aynı olduğunu düşünüyorum..tek fark panda ve penguen gibi algoritma ile beraber çalışan virüslerin olması..bu virüsler sistem içerisinde dolaşarak iyi ile kötüyü ayırmaya ve yok etmeye çalışıyor..2 yıldır ingilizce sitelerde belirgin kelimelere bakarım..en ufak oynama olmayan siteler var..bunlara hiçmi algoritma çarpmıyor..adamların siteleri müthiş..neyse olay sadece google ın penguen ve panda ile autobloglardan bu yana spamlarla savaşı...zamanında hindistanlılar ve amerikalılar anasını ağlattı ortalığın..ceremesini halen çekiyoruz..ana algoritma bir sayfanın içinde geçen kelimelerin birbiri ile alakası ve konuyla title, description ve içerik resim video vs bunların tamamanın nasıl işleniceği ile alakalı kısım..

Eğerki ana algoritma değişseydi hiçbir spam blog vs indexlenmezdi..önce indexleniyor..sonra yok ediliyor..bunuda yapan penguen ve panda..evet penguen ve panda farklı kulvarda çalışıyor ama aynı amaca hizmet ediyor.