Hocam üniversite ortamında böyledir herkes birbirine hocam der. Bir üniversiteli, gittiği kırtasiyedeki yaşlı amcaya, gittiği lokantadaki garsona, gittiği berberdeki ustaya hep hocam diye hitap eder. Çünkü üniversiteli bilir ki herkesin bir uzmanlık alanı vardır, bunun için bir saygı kelimesi olarak "hocam"ı kullanır.
R10'da ve diğer forumlarda da çok fazla üniversiteli olduğundan dolayı herkes birbirine hocam diye hitap eder. Yani benim fikrim bu hocam