netadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İş bulabildiniz mi? Maaşınız ne kadar oldu?
Şöyle anlatayım bu bölümün de kendi içinde bir sürü dalı var; kamera, kurgu, oyunculuk, yönetmenlik, senarist, ışıkçı vs... ben kameramanlığı seçtim lisede yerel bir kanalda çalışmaya başladım. Üniversiteden sonra istanbulda dizilerde çalıştım; kurtlar vadisi, hepsi 1 , kuzey rüzgarı, yaprak dökümü vs.. ilk başlarda asistan olarak başlıyorsunuz yani en düşük maaşı alıyorsunuz o da bölüm başı 750 lira civarıdır, yani haftalık.

Yaklaşık 2 sene asistan olursunuz daha sonra focus pullar olursunuz maaşınız daha da artar, yine yaklaşık 2-3 sene sonra da kameraman olursunuz, toplam 10 sene sonra da görüntü yönetmeni olursunuz, bu şekilde maaşınız giderek artar.

Ülkemiz standartlarına göre maaş çok iyidir. İş bulmada da çok sıkıntı çekmezsiniz. Fakat sektör o kadar zordur ki aldığınız maaş o kadar yüksek olsa da zordur yani...

En zor bölümü ışık ve set işçiliğidir hayattan bezersiniz