CDN sitemini kurmak istiyorsanız bunu bir firmadan almanız size pahalıya mal olur
CDN sistemini nasıl kurabileceginizi basit bir ornekle anlatyım ve neden pahalıya gelecegini.

teknik terimle değilde basit terimle anlatıyım CDN bildiğimiz çoklu network alanıdır yani Bulut sunucu teknolojisine dayanır 1pc ile 1000 pc arasında güç ortamı olusturulabilir bunu microsoft gibi şirketler ve tğrk şirketleride sağlar fakat burada bir dezavantaj var

siteniz mevcut olarak yıllık odeme yaparsınız normal sisteminizde fakat çoklu ortam desteginde kullandıgınız kadar ödersiniz. yani bunun ucu acık o anda siteniz 1 den 100 e cıktıysa 100 birim fiyatlandırması odersiniz. oyuzden bu küçük çaplı siterler için biraz fazla maliyet cıkartır "0.85 Cent" / saat microsoft bu hizmeti veriyor

bu sistemi cok kolay bir sekilde kendinizde tahmini ihtiyacınız olacak kadar pc vds/vps kıralayıp yapabilirsiniz. örnegin benim haber sitem var bana 2 sunucu yeter derseniz. toplamda 3 adet sunucu kiralayarak bu işi rahatca kensiniz networke uyarlayabilirsiniz.

3 sunucu arasında cdn baglantsını su sekilde kurarsınız. oncelikle siteniz için bir database sunucu ve 2 adet web sunucu acarsınız toplamda 3 adet sunucu gerekir

açtügınız 1 database sunucusuna diger 2 web sunucusunu baglarsnız database sunucu aynı zmanda name server olarak ayarlarsınız. Ns1 sunucu 1 ip adresi Ns2 sunucu 2 ip adresi sekilnde olur eğer sunucu bir durursa Name server 1nci sunucuda oldugundan ulaşılabilir olarak açık kalır yani veri gelmeye devam eder ns1 yani sunucu 1 kapalıysa ns2 yani 3 ncü sunucuyu arar database file network ve name server ortak oldugundan yani bu ana govde 1 sunucuda barındıgından alt olarak sınırsız vps ile web server eklersiniz ihtiyac kadar boylece sadece web sitesi kodları ve dosya database sistemini ayırmıs olursunuz yani cdn sistemi kurmus olursunuz.

tek gereken 1 ana sunucu uzerine (nameserver,dosyasistemi,database) kurulmasıdır altındaki diger web serverları buna baglayarak çok daha ucuza maletmiş olursunuz.

karışık anlattımıs olabilirim sorunuz olursa yanıtlamaya calsırım

anlatmaya çalıştıgım kısaca siteniz cok hit alırda birden 1 bulut'tan 100 buluta cıkarsa o ayki hesabınız biraz kabarabilir sabit sunucu kiralayıp elle (manuel) cdn olusturmanın daha karlı oldugunu dusunuyorum kendi fikrim.