Ustad noktayı koymuşsun tebrik ederim.
Lisede neden herkese fizik öğretmeye çalışıyorlar şimdi anlıyorum. Temel fizik bilgin tamamen yetersiz müdür. Bir aracın içindeki havayı boşalttığında ortasında sabitlenmezsin. Havayı aracın içinden çıkarınca uzay gibi herşey havada asılı durur zannediyorsan yanılıyorsun. Dünyada içinde hava bulunmayan bir kazanın içine girsen yine yere düşersin, uzayda içi hava dolu bir uzay mekiğinde havada asılı durursun. Meselenin hava ile bir alakası yok. Ayrıca bırak 50.000 km yi. Saatte 150km hızla giden bir insanı saniyenin binde birinde 0km hızına düşürürsen anında ölür. Bu pratikte 6. kattan atlayan bir insanın beton zemine çakılmasıdır. Adamın ölmesinin nedeni betona karşı alerjisi değil, yerçekimi ile kazandığı hareket enerjisinin betona aktarılarak sfırlanmasıdır. Beton ile temas eden beden harekete devam etmeye çalışır, ta ki tüm hareket enerjisi betona aktarılana kadar, bu enerji aktarımı sürecinde de kemikler kırılır, dokular ezilir, damarlar patlar...
Bir de bugün bir insanı moleküllerine ayırmak ne kadar imkansızsa, 10.000 sene önce güneşe tapan mağara adamları için, 200 katlı gökdelenler veya hd televizyon yayını o kadar imkansızdı. Adamlar cern de evrenin ilk oluşumunu, maddenin nasıl hacim kazandığını modellemeye çalışıyorlar. Bunun amacı evrenin nasıl oluştuğunu açıklamak gibi görünse de ileride yoktan madde üretmeye kadar gidecek teknolojiler ortaya çıkabilir. Adamlar atomaltı parçacıkların nasıl hacim kazandığını anlamaya çalışıyorlar. Bu işi çözdüklerinde karbondan petrol üretme, hidrojenden altın üretme gibi teknolojiler geliştirebilirler. Koskoca fizikçilerin imkansız demediği bir konuda o imkansız bu imkansız demene anlam veremedim.