http://www.youtube.com/watch?v=CgBw9tbAQhU
Matt Cutts'ın 2010da eklediği videoda biz spam siteleri belirlerken kullanmıyoruz demiş. Sonra bu konu hakkında bilgisi olabilecek en üst düzeyde ki kişiye sormuş; sıralama için analytics verilerini kullanıyormuyuz diye ve karşıdan tek kelimelik bir cevap gelmiş:
Hayır.
Şahsi düşüncem:
Bence de kullanılmıyor. Çünkü tamam senin a konusunda x siten var ve çok kaliteli bir site. Öyle kaliteli ki kişi giriyor saatlerce konularını okuyor, sayfalarını geziyor, hergün sitene geri giriyor vs. Google'da bunu görüyor analytics eklediğin için. Ancak bu demek değil ki analytics kullanmayan başka bir a konusunda ki y sitesi kalitesiz. Eğer on-off page seo'su daha güçlü ve yine kaliteli içerikleri olan bir siteyse kesinlikle senin x sitenin üzerinde yer alabilir. Çünkü y sitesinde geçirilen süre, gezilen sayfa sayısı vs. konusunda ellerinde yeterli data yok ve data olmaması demek y'nin x'den daha kalitesiz bir site olduğu anlamına gelmiyor.. Evet google birçok şekilde bu verileri topluyor ama y de adsense vs. hiçbirşey yoksa verileri almak zorlaşıyor veya Chrome ile sınırlanıyor.