Hublot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bu görüntüde oynama yok değil mi? 54.25 net'e 286 puan?
trvendetta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
dgs puan hesaplama sitesinde hesaplayınca 245 filan çıkıyor 285 almışsın puanlama sistemi nasıl oluyor ? Bende 290 filan yapmak için 70 sayısal 60 sözel filan yapmayı hedefliyordum.
Puan önemli değil, sıralama önemli. Bu sene soruların çok zor olduğu söyleniyor. Sapma yüksek olmuş. Sayısaldan 50 net üzeri yapanlar iyi sapma puanı almış. Sayısal net ortalaması 13-17 arasında birşey çıktı diye hatırlıyorum ÖSYM açıkladı. Geçen sene 3500. olan 280 civarı puan yapmış sanırım benim araştırmalarıma göre ama bu puanı 80-90 civarı bir netle yapmış. Ben 54 netle bu sene 286 yaptım. Yani girecek olanlara tavsiyem net hedefi koymayın, bütün konulara hakim olma hedefi koyun, bildiğinizi yapın ve en önemlisi de sayısalcıysanız sayısala yüklenin. Hangi alana soru başına ne kadar puan geldiğinin araştırmasını iyi yapın. Sayısal 50 sözel 40 net yapacağınıza sayısal 60-65 net yapın daha yüksek puan alırsınız. Çünkü bir bölümden yüksek net yaptığınız zaman sapmadan aşırı etkileniyorsunuz.