Bu işlem için dedicated sunucunuzda esxi kurulu olması gerekir sonra vmvare yardımıyla bölme işlemini yapabilirsiniz ancak dediğiniz gibi win 2008 kurulu ise bölme işlemi yapılamaz.
Bilginiz olmadan fikriniz olmasın. Sanallaştırma sadece vmware ile yapılmaz.
Konu sahibi arkadaş;
Server 2008 hyper-v ile sanal makinalar oluşturabilirsiniz.
vmware workstation ile de yapabilirsiniz.
oracle virtualbox lada yapabilirsiniz.