- cezaları çok kötü birşey, bu duruma düşmeniz çok acı. Zamanında benim de başıma gelmişti, fakat backlink alımını aşırı yaptığımdan yaşamıştım ki bunun onlarca başka sebebi olabilir sizde onların içerisinden birtanesine mutlaka yakalanmışsınız.

Bu tür cezalardan çıkmak çok ama çok zor. Önünüze bakın neyi eksik neyi fazla yaptığınızı bir düşünün.

Şahsım adına konuşayım, 2011 kasımda büyük güncellemeden bu yana hiçbir güncellemeden etkilenmedim desem yeridir, o zamanlar dediğim gibi backlink fazlalığından etkilendim ama bu durumu bir düzene oturttum ve artık huzurlu bir şekilde google ile iyi geçinebiliyorum.