netadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
YGS'de nasıl işliyor sistem peki?
Ygs tek oturumda gerçekleşiyor. Sayısallar için ders katsayıları farklı , tm için farklı , sözel için farklı. Mesela sayısalda en fazla puanı matematik , sonra türkçe, sonra fen sonrada sosyal getiriyor.. Ama sözel ve eşit ağırlıkta katsayılar bu şekilde değil. Sayısalcılar Sosyal çözdüğünde 1 puan alıyorken , sözeller çözdüğünde 4 puan civarı bişe alıyor.

Lys ise birden fazla oturumda gerçekleşiyor. Sayısalcılar için MF-1,MF-2,MF-3,MF-4 alanları var. Bu alanlara sadece sayısal dersler etki ediyor. İstersen Edebiyattan , cografyadan , tarihten full çek ama bu alanlara hiç bir etkisi olmaz sadece Eşit ağırlıktaki puanlarını arttırır. Yani TM-1,TM-2,TM-3,TM-4 puanın artar. Çünkü sen sayısaldan tercih yaparken MF puanına göre tercih yapıcaksın bu yüzden sadece sayısal netlerin dikkate alınır. Sonuçta sayısal meslekleri tercih ediceksin.