Her iki yöntem de yeterli değildir. Birinde, Yabancı bir ülkede bulunup Türkçe tarayıcı kullanan bir Türk'ü alakasız bir dile, ya da Türkiye'de bulunan bulunup İngilizce tarayıcı kullanan bir Amerikalıyı Türkçe içeriğe yönlendirebilirsiniz. Diğerinde ise tam tersi bir durum söz konusu.

Ancak genel olarak kullanılan, tarayıcının diline göre yönlendirme yapmaktır. IP'ye göre yönlendirme yapmak isterseniz @JustRulz; 'un verdiği apache modülüdür. Sunucuya kurmak gerekir.

Ayrıca sadece PHP ile yapmak istiyorsanız http://pear.php.net/package/Net_GeoIP

Bunun dışında, illa bir örnek ver bana diyorsanız : https://www.r10.net/ulke_sehir_ip_gosterme_kodu.rar

verdiğim linkteki dosyayı indirin, kodları inceleyin.