1- Kablonuz bozulmuş olabilir. Orjinal kabloyu değiştirirsiniz isterseniz yeni bir ojinalle veya yan sanayi ile.
2- Jailbreak yaparsanız simlock sorunu için gevey kullanmanıza gerek yok.
3- Cihazınızın kablosuyla alakalı veya iTunes sürümüyle alakalı olabilir. Bunun için farklı kablo, farklı bilgisayarda deneyin. iTunes sürümü son sürüme güncelleyin.
4- Restore edersiniz ama simlock sorununu geveysiz çözmek isterseniz jailbreak şart.

Eğer anlamıyorsanız bu işlerden ve internette apple sitelerinden anlatılanlar nasıl yapılacağınıza dair kafanızda bir fikir oluşturmuyorsa bu işi yapan bilinmiş kişilere gidin yaptırın. 20-30 lira para tutar ama kafanız rahat olur.

Anladığım kadarıyla temel düzeyde bir iPhone kullanıcısısınız. Tavsiyem birisine yaptırmanızdır.

iPhoneblog sitesini kullanabilirsiniz.

Ek olarak yabancı sitelerde de güzel kaynaklar var.