şöyle. Bazı taktikler var. Kesinlikle diyetisyen veya bu işin ustası biri değilim. Belirteyim !
Gece biraz acılı ezme yedim. Su da içip yattım. Yatarken biliyorsunuz vücudun çalışması yavaşlıyor. Ben ise yatarken de "metabolizma" denilen oluşumu açık tuttum.(Doğruluğunu bilmiyorum, bilenler açıklarsa sevinirim)
Ayrıca şunu mutlaka unutma : Vücutta kilo yapan asıl şey yağlı yemekler değil şeker ve ekmek'tir.
Bir ekmeği şeker dağı olarak gör. Çünkü vücuduna gelecek olan o ekmek vücudunda şekere dönüşecektir. Daha sonrasında ise yağ olarak vücudunda stoklanacaktır.
Sık sık ve az olarak ye. Aç kalmak kilo vermek değildir, bunu sakın unutma !
Mümkünse internetten bir yemeğin porsiyonu için kalori değerine bak.
"Mesela evinizde kuru fasulye var, 1 kepçe=1 porsiyon. İnternette google aracılığı ile 1 porsiyon fasulye kaç kaloridir, yağını vs. herşeyini bak" Zaten çıkacak olan değerler aşağı-yukarı aynı olacaktır.
Benim taktiğim bu. Böyle hesaplıyorum ve spor yapmıyorum. Unutma ekmeği hayatından çıkarman lazım.