yazmıcaktım ama bir kaç şeyde ben söylemek istedim..

öncelikle kendine şu soruyu sormalisin. ben kimim? nerden geldim? nereye gidiyorum?

bu 3 soruyu cevaplarken düşüneceksin, düşünürken seni diğer varlıklardan ayırt edebilen en büyük özelliğini hissedeceksin '' aklını ''

Sana şöyle bir örnek vereyim. sakarya'dan çıkıp diyarbakir'a gideceksin ama yola çıktıktan sonra ankara'da 1 saat kadar konaklama yapacaksin. işte senin hayatındaki dünya dediğin yerde konaklama yapacağin ankara gibidir. dünya senin için sadece ve sadece bir durak.

Insan anne rahminden çıktıktan sonra 'cahil' dir. bu cehaletten kurtulman için sana, seni yaratan 3 şey vermiştir. göz, kulak ve kalp'dir. buradaki kalp aslında aynı zamanda akıl'dır. hayvanlarada bunları vermiştir. ama akıl vermemiştir. senin bağırsakların, miden, yeme, içme gibi ihtiyaçların hayvanlardada vardır. ama hayvanların aklı yoktur. işte burada bahsedilen akıl senin vahiy'lerini yerine getirmen dünyada şeytana kulluk etmemen için verilmiştir. şimdi sana soruyorum? sen Allaha kulluk görevlerini yerine getirmiyorsan ve ona vermiş olduğun sözü unuttuysan senin hayvan'dan ne farkın var? ( bahsetmiş olduğum bu cümle ayet'lerdede mevcuttur. )

Şimdi beraber kendimize soralım biz dünya malı için çabalıyorsak dünyadaki geçiçi zevkler için uğraşıyorsak hayvan 'dan farkımız ne?

aslında içinde bulunduğun durum benim yaklaşik 5,6 ay önceki durumumdur ondan dolayi seni iyi anliyorum. öyle bir yol ayrımındasınki ya '' şeytana kulluk edeceksinki, zaten şuanda onu yapıyorsun'' '' yada '' hak yolunu islam dinini seçeceksin '' .

son bir cümle daha yazmak istiyorum. bir Q7 marka araba gördün. dünya hayatında deyil 20 yıl 200 yıl çalişsan o arabayi alamicaksin. peki bu araba için bir ömür boyu çalişmayi göze aliyorsunda, sana sunulan sonsuz güzellikler olan cennet'i niye düşünüpte oraya nasil girerim diye düşünmüyorsun? unutma orada hayel'ini bile edemeyeceğin güzellikler ve bikmayacağin sonu gelmez bir hayatin olacak.

son sözüm sana unutma 6 ay önce senden daha kötü duygular içerisindeydim.. sadece 3 soruyu kendine sor ve araştir şuanki bunalımının cevaplarını bulacaksin..

ben kimim? nerden geldim? nereye gidiyorum?