Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 1 haftadır sitede gezinen 50-60 tane civarında facebook botu var. (facebookexternalhit/1.1 (+http //www.facebook.com/externalhit_uatext.php)) Normalde bu botlar sitedeki bir sayfa paylaşıldığında siteyi geliyor ve ardından çıkması gerekiyor. Ama botlar devamlı sitede kalıyor. Buda sistemi aşırı derece kastırıyor.

Bu ip'leri engellemeli mi ne yapmalı ?

Konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa memnun olurum.

Teşekkürler.