Listede tam 50 madde var... her birine 50 lira desen 2500 TL ediyor zaten kafadan... bu 50 tanesinin birbiri ile bağlantısını ve yönetim panelini ve tasarımlarını vs katarsan 3500 lira, bence az bile. Ama Türk milletinin milli hastalığı olan "Bilgisi olmadan, fikri olma" durumu yüzünden, insanlarımız, yapılan iş hakkında en ufak teknik bilgiye sahip olmadan, işin basit olduğunu, bu fiyatın işe göre yüksek olduğunu söylüyor hemen. Biz de böyle durumlarda, git bir bebeye "hızlı ve kaliteli şekilde hızlıca" yazdır, veya çok biliyorsan, basitse sen yaz diyoruz...

Kimisi de iğnelercesine, fiyatlandırma neye göre oluyor diye kafa buluyor fiyatla. Çok bilmiş arkadaşım, her bokunu örnek aldığınız yurt dışına bakarsan, freelance çalışanlar, saat başı ücret alıp, en az $80 ile başlamaktadır. Freelance hourly rate diye ararsan az çok bilgin olur. Ayrıca bu ücret genelde normal coderler için geçerli, daha sofistike ve detaylı işlerin saat başı ücreti artmakta, hele ki artistik çalışmalar, grafik çizim, 3d tasarım veya geneleksel tablo vs çizimi tarzı şeyler çok daha yüksek fiyatlardan ücretlendirilmektedir.

bir restorana girince, maliyeti restorana taş çatlasa 2-3 lira olan kebabı, en az 15 liraya (40 liraya olan da var) yediğinde, sana maliyeti 2-3 lira, en fazla 6 lira olsun diye çemkiriyor musun? Fiyat işinize gelmiyorsa vermeyin o kişiye, niye sitem ediyorsunuz ki?


quite arkadaşım, ben birçok başlığa bunu yazmaktan yoruldum artık... insanlara birşey öğretemiyorsun veya fikirlerini değiştiremiyorsun. nasıl görmek istiyorsa öyle görüyorlar. Hoşlarına giden düşük fiyatı verip, sonra salata kıvamında birşey teslim alınca anlıyorlar sadece... o yüzden yorma kendini, cevap da verme bence kimseye... Verdiğin fiyatı eleştiren elbet çıkacaktır...