spreeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hayir ama ben ornegin ilkokuldan beri asya ulkerini dahi her ulkenin kulturlerini insanlarini arastiririm dunyada cogu ulkeye gitmeme ragmen her ulkenin insanini kulturunu az cok dilini felan bilirim....

turkiye nin arap ulkelerinden ayri bir ulke oldugunu kultur seviyesinin avrupadan geri kalir olmadigini bilmiyorlarsa bunlar ne bicim avrupa egitimi aliyorlar bilmiyorum.
Öncelikle Türkiye'nin kültür seviyesi avrupadan çok geri kalır. Sen belki sadece kendi çevreni baz alıyorsun ama şöyle Türkiye'de anadolu şehirlerini bir gezmek lazım. Tabi bunu Avrupalılara değil böyle kendi kendimize sohbetlerde söyleyeceğiz. Yere tükürenler, çöp dolu sokaklar, gecekondu mahalleler, kaçak elektrik kullananlar, görgüsüzlük vs... Özellikle kuzey avrupa ile karşılaştırılamayız. Araplara göre belki daha ileriye gitmiş olabiliriz Atatürk'ün gayreti ile. Ama hala Avrupa'nın en az bir 150 yıl gerisindeyiz kültürel olarak.

Bizi araplardan neden ayrı görsünler ki. Özellikle son 10 senedir araptan fazla arap gibi davranıyoruz. Uluslararası politikada tam bir arap ülkesi gibi davranıyoruz.

Bir kültürü diğerlerinden ayıran en önemli şeylerin başında dil gelir. Malum Başbakan yarı Türkçe yarı arapça konuşuyor. Türkiye'deki isimlerin %80'i arapça kökenli. Tunuslunun adı da Ömer, Mısırlının adı da Ömer, Suriyelinin adı da Ömer, NBA'a gönderdiğimiz basketbolcumuzun adı da Ömer. Daha meşhur olanının adı Hidayet. Hadi Peygamberler, Ehli Beyt ve Bazı sahabenin isimlerini koynmak normaldir, arapların bile isim olarak kullanmadığı arapça isimlerimiz var. Araplar gibi giyinen, araplar gibi kokan, araplar gibi yaşayan o kadar çok insan var ki memlekette.

Biz ortadoğuluyuz. Atatürk senelerce bu ülkeyi Avrupa medeniyeti yapmak için devrimler yapmış. Şimdi onun devrimleri tersine çevriliyor. Daha fazla araplaşıyoruz.

Türkler 1500 senedir batıya doğru hareket ediyor. Avrupa Birliği meselesi de bu Batıya gidişin son hamlesidir. BİZİ AVRUPA BİRLİĞİNE ALMAYACAKLAR ÇÜNKÜ VİYANA KAPILARINDAN GERİ GÖNDERDİKLERİ TÜRKLERİ (77 milyon) SERBEST DOLAŞIMA SOKACAK KADAR ŞUURUNU KAYBETMEDİ AVRUPA. Atatürk'ten önce Osmanlı'da da batılılaşma çalışmaları vardır son dönemde. Adamlar bilim teknoloji ve kültürde almış başlarını gitmişler. İşte o zamandan beri bu bizim için bir eziklik unsurudur. Avrupa Avrupa duy sesimizi diye stadlarda tezahürat yaparız.

Galatasaray uefa kupası kazandı, eurovision da birincilik aldık, basketbolda ve voleybolda avrupa nın önde gelen ülkeleri arasına girdik. Ekonomimiz canlandı, Avrupa resesyona girdi. Yani işler tersine dönünce senin gibi kardeşlerimiz Avrupaya rest çekelim demeye başladılar.

Bir Türk milliyetçisiyim. Tarihimle gurur duyuyorum ama şu anda utanılacak o kadar çok yanımız var ki, bunları değiştirmeden Avrupalılara kendimizi kabul ettirmemiz zor. Avrupalının bilim ve teknolojideki gelişiminin temelinde kiliseyi siyaset ve eğitim alanından çıkarması gelir. Dini maneviyat alanında sınırlandırıp, eğitimi, siyaseti din baskısından kurtardıkları için geliştiler. Bizde ise üniversite sınavına din bilgisi soruları sokuyorlar. Mühendis olacak adamı dini bilgisine göre seçeceğiz. Eller gider Mersine biz gideriz Tersine...