adam ne sormuş millet ne cevaplamış yaa

hocam millete bakma sen; sen işin kanun yoluna bak. Milletin lafına bakarsan bir bakmışın askere yollarlar, bir bakmışın asker kaçağı yaparlar...

ÖĞRENCİLERİN ASKERLİK ERTELEME İŞLEMLERİ
1111 sayılı Askerlik Kanunu’nun 36 ncı maddesi gereğince; dilekçe ile mezun olanların diplomalarını, fakülte veya yüksekokuldan ilişlikleri kesilenlerin, ilişiklerinin kesildiğine dair belgeyi ibraz etmeleri durumunda,

- Lise ve dengi okul mezunlarının, yoklamaları yapılmadan askerlik çağına girdikleri tarihten itibaren, askerlik çağına girdikten sonra mezun olanların, mezun olduğu tarihten itibaren 3 yıl,

- 2-3 yıllık yüksek okul mezunları ile fakülte veya yüksekokuldan ilişikleri kesilenlerin ise 2 yıl, süreyle askerlikleri ertelenmektedir.

***Bunlar erteleme süresi içerisinde bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırma hakkı kazanamaması/kayıt yaptırmaması halinde, ertelemesinin biteceği yılın (lise mezunları için üçüncü yıl içinde, fakülte ve yüksekokul terkler ile yüksekokul mezunlarının ikinci yıl içinde) 01 Ocak 31 Aralık tarihleri arasında yoklamalarını yaptırmaları gerekmektedir. (Yükümlülerin cezalı duruma düşerek idari para ceza almamaları veya herhangi bir mağduriyetle karşılaşmamaları için, askerlik çağına girdikleri yıl yoklama kaçağı kalmadan erteleme yaptırmaları, ertelemelerin biteceği son yıl içinde de yoklamalarını yaptırmaları gerekmektedir.)


DAHA DETAYLI BİLGİ İÇİN...
http://www.asal.msb.gov.tr/