Öncelikle hiç bir sistem güvenli değildir, teknoloji haricinde yazılım sektörü daha farklı bir boyutta ilerliyor. Sunucu üzerinde shell betiklerinin çalışmayacağının kimse garantisini veremez, en basitinden sunucu sahipleri her ne kadar güvenlik ayarlarını yapsa da symlink'den çoğu sunucu sınıfı geçemeyecektir ayrıca piyasa da yeni yeni shell betikleri türüyor. Bu betikler oldukça kullanışlı olup antivirüs programları tarafından da yakalanmıyor.
........
Size bilgi verme amaçlı bu mesajı yazarken siz, size yardımcı olanları çekiştirmeye başlamışsınız. İnsanlar burada size alacağınız hakkında bilgi veriyor, doğruyu yönlendirmeye çalışıyor. Birisi çıkıp %100 güvenli sunucum var diyip ondan host aldığınız zaman bir sorunla karşılaştığınız da aldatıldığınızı düşünmeyecek misiniz ?